29 Januari 2008

.: Pictures Tell a Thousand Stories :.




(made by abe mun, my 2nd-cuz, our official photographer that day=)





(hadiah from JIM K'tan and crew..we love it~)


(before the aqad.. i had to sign the form first)


(with my favourite moksu=)


(the flower gurlz were getting ready)


(they are my friends from jaiputra..they made these clothes specially for the occasion! so sweet... alhamdulillah, diorang dtg tolong, days before the actual ceremony...ade 2 org lg, tp xde dlm gmbr=)


(abg buat ape tu? salin skrip ke?)


(Zauji ma'a ummihi wa abiihi wa akhiihi=)


(ana..qablal 'aqdi...before i got the title of being a 'wife')


(gemuruh? ^_^)


("the time is 10.27 am," said the watch)


(my dad, my mom and I)


(bismillahirrahmanirrahim...kita mula ya..)


(tunaaaaiii~ alhamdulillah=)


(abang pulak sign)


(after solat sunat...ops, masih ade jarak! hehehe)


(cincin ni sape pilih bang?-- "Mak abang yg pilih...abg tak pandai.." -- dah agak dah=)


(the pink flowers are so beautiful, kan?made by my auntie, mokcek=)


(first time kami makan bersama..yummy~)


*pictures by me: afrah, the zaujah:)

16 Januari 2008

Selamat Pengantin baru...


"Waalaikumus salam waroh matullah akhi safwan, barokallahu laka wa baroka ’alaik wa jam’a baynakuma fi khair."–Dato Safaruddin Sidek

"Moga majlis brjalan lancar. Moga antum & family gembira barakallahulakumaJ Afwan xdpt ke kelantan."-Akob

"Ana doakan kebahagian anta hingga ke anak cucu."- Shazali

"Tahniah. Selalulah ingat bahawa akhi mengambil anaknya dari org tua yang telah memberi kasih sayang dengan nama Allah swt. Jadi sayangilah isteri sepertimana ayah dan bonda mengasihinya. Jadilah anda suami yang dia yakinakan menjadi teman setia hingga menuju akhirat. Dan selalulah menjadi pendengar yg baik dan ubati kesedihannya dgnguraun yang membuatnya selalu tertwa. Itulah rahsianya kebahagiaan rumahtangga"-smhi

"Mabruk. Smoga perkahwinan yg dirahmati n diberkatinya"-Sany Ihsan

“Ana doakan antum berdua bahagia, jangan lupa ziarah kami nanti sambil bkenalan” –Pak Cik Yusuf al Ahmad

"Tahniah, tahniah..mabruk mabruk...walaupun safwan merahsiakan daripada kami selama ni...cheist, cheis... ingatkan akhwat kelantan mana anta dapat...rupanya kelantan melawati, dah la junior al-amin plak tu...tahniah tahniah pada antuma berdua...

BAARAKALLAHU LAKUMA , WA BAARAKA 'ALAIKUMA, WA JAMA'A BAINAKUMA FIL KHAIR...

nanti lepas kawen boleh la pinjamkan buku-buku i'dad bayt muslim anta atau wakafkan terus pada baytul fareed...
boleh la jadi rujukan buat junior-junior macam ana ni, hehehe..."
-Ajil

“Tahniah, selamat pengantin baru. Jaga anak makcik OG tu bebaik. Jgn nervous..” -Nasrudin

“mabruk mabruk mabruk!!! (seronoknye ana baca nama afrah! ^_^) walimah versi putrajaya ada? atau yg versi dekat sket dengan delangor ^_^”-mj

“Salam. Tahniah akh safwan. Barakallah hu fik. Smg dapat melahirkan keluarga yang soleh wa musleh insyaAllah..”-Kak Aini Zack

“Untuk akhi dan ukhti afrah,akak doakan.... "Barakallahulak, wa barakallahualaik, wa jama'a baina kuma fi khoir" semoga diberi keberkatan..p.s: akhirnya, akhi....jadi menantu pakcik wan...:) alhamdulillah semuanya dipermudahkan. ..ukhti afrah...semakin "afrah" la adik akak sorang nie...”-Kak Maz

“Salamun alaik, Mabruk ya safwan, Ana x sure lagi boleh pegi atau tak, 19hb tu baru 2 minggu start kelas, InsyaAllah ana akan maklumkan semula kat anta, Tahniah sekali lagi.”-salah-ad-deen

“Assalamu'alaykum. Selamat pengantin baru ana dan sekeluarga ucapkan buat Safwan. Semoga Allah memberikan keberkahan kepada perkahwinan ini insyallah. Ameen.”-Mufi@s

“Salam akhi safwan saparuddin.. dah sampai seru ye, awai daripada ana..ooo dalam diam2 tak bagitau @ msg langsung..kecik hati ana..hehehe... Barakallah!”-Raez Akyena

“Baarakallahu lakuma, wa baaraka 'alaikuma, wa jama'a bainakuma fi khair”-Abdullah Mujahid

“Baarakallahu lakuma, wa baaraka 'alaikuma, wa jama'a bainakuma fi khair”- Saifudin Rehan

“Alhamdulillah, akhirnya... "Baarakallahu laka wabaraka 'alaiyka wa jama'a baiynakuma fii khoir." "Mudah-mudahan Allah memberimu keberkahan, Mudah-mudahan Allah mencurahkan keberkahan atasmu dan mudah-mudahan Dia mempersatukan kamu berdua dalam kebaikan." (Do'a berdasarkan hadith sahih riwayat Ahmad, Tirmidzi, Darimi, Hakim, Ibnu Majah dan Baihaqi) "Semoga Allah menghimpunkan yang terserak dari keduanya memberkati mereka berdua kiranya Allah meningkatkan darjat keturunan mereka menjadi pembuka rahmat, sumber ilmu dan hikmah serta pemberi rasa aman bagi umat" (Doa Nabi Muhammad SAW pada hari pernihakan Puterinya Fatimah Az-Zahra denganAli bin Abi talib)”-Abdulah Farouq

”Tahniah ats pnikahan nta n ukht afrah nnt. Mga bahagia dunia akhrt”- Ili Raihana, UIA Kuantan

”Mabruk akhi. semoga Allah memberkati pernikahan di atas jalan dakwah ini.keep in touch. p/s: ahlan wasahlan buat ikhwah yg bakal menyusul, boleh buat husband circle.” - fadhli & maryam j

”Alhamdulillah. ... :) Tahniah Safwan. ana aminkan doa yg di bawah.. p/s: afwan mungkin xdpt pergi, uia ada daurah pd hari tu.Nak 'pimpin' ahli usrah.. iAllah kalau ada versi Putrajaya (dengar citer bulan 5 nanti,hehe) ana hadirkan diri bersama Solahuddin sekali eh"- Akob"

"Mabruk safwan!Dah setel juga akhirnya kawan kita sorang nih.Walaupun ana sedikit keciwa sebab enta tak menyempat-nyempat sampai tak tunggu ana nak walimah sekali. (' ' ,) ehhehee.. Ana xdpt nak datang sebab berada jauh dalam hutan. Doa ana sentiasa bersama antuma berdua. Wassalam." – Mkhair

“Tahniah buat akhi safwan..kami tak dapat hadir dan doa sahaja yang dapat dikirim..:The husband should, at the time of consummating the marriage with his wife or before that, place his hand on the front part of her head, mention the name of Allah Most High, and pray for Allah's blessings. As in the statement of the Prophet : "When any of you marries a woman ... he should hold her forelock, mention Allah Most High, and pray for His blessings saying: "O Allaah, I ask You for the good in her and the good with which You have created her, and I seek refuge in You from the evil in her and the evil with which You have created her..." (Abu Daud and others narrators..Al- Bukhari in Af'aalul-'Ibaad, Abu Daud, Ibn Majah, al-Hakim, al-Baihaqy and Abu Ya'la with hasan isnaad)- Nik Abduh

"Alf mabruk .....Baarakallahu lakuma wa jama’a bainakuma fi kulli khair insyaAllah..p/s:Oh.. majlis tu kat Melor...Melor tu takdela jauh sangat...3 hari lps pun ada singgah kat kg kulim tu...tp, tak dptla nk hadir kenduri 10 muharram nanti,sbb masa tu tak ada kat kelantan..kena merantau semula...

btw...Tahniah dan selamat pengantin baru juga diucapkan pd semua.ikhwah/akhawat yg baru dan bakal melangsungkan perkahwinan.."-Sobariah

”Assalamualaikum w.b.t. Alhamdulillah dan tahniah kpd akh safwan dan ukht afrah. InsyaAllah, semoga diberkati dan bahagia dunia & akhirat. Semoga dengan gandingan kalian dapat menyedarkan hati2 yang masih lena & lalai."-samsiah mohd salleh

"salam..tahniah utk adik Safwan n Ukht Afrah.moga berjalan lancar..dan majlis diberkati Allah..I/allah. .Selamat Pengantin Baru in advance..moga kekal selamanya.."- Naurah Albarra

"salam..mabruk utk akhi safwan dan ukhti afrah..ukhti afrah pnah bersama2 ana dalam karisma kelantan suatu ketika dulu... kalau ada rezeki...nak jugak ke pantai timur...- "B+@+i+e+L"

"Alhamdulillah ya akhi Safwan graduan MISI. Didoakan mendapat barakah Allah senantiasa."- Mohammad Fauzan bin Md Ibrahim

Mabruk ya akhi wa ukhti! Mg Allah berkati pernikahan antum sehingga ke syurga kelak, insyaALLAH.. Mg pernikahan ini bisa melonjakkan gerak kerja dakwah antum dimuka bumi ini, walau dimana jua.. Afwan, tidak dpt hadir ke majlis antum kerana ada retreat ibu pejabat JIM pd tarikh yg sama. -juwairiya zulkifli

“Salam. barakallahulakuma wabaraka alaikuma wajama'a bainakuma fi khair. (tak sangka kawan main-main ana di kelantan musim cuti semester jadi zaujah anta). syukran kerana menjemput. jika tiada halangan ana tiba... kawasan permainan ana tu. yang pasti tak sampai bukan kerana sesat. insya Allah ana kirimkan wakil. mudah-mudahan rumahtangga yang dibina adalah tapak untuk maju ke tangga maratib paling atas, ustaziyatul 'alam. Salam..”-Inqilaab

“Untuk ikhwah akhawat yg bakal mendirikan rumahtangga may-june nih...Ya Allah...Bekalkan mereka dengan kasih-sayang sejati, perasaan belas kasihan yang hakiki, tekad usaha yang tidak mengenal penat, tawakkal kepadaMu yang tidak mengenal pasrah, Kesetiaan antara satu sama lain yang tidak mengenal sangsi, Ketaatan pada orang tua mereka yang tidak mengenal derhaka dan yang terpenting, keimanan padaMu yang tidak mengenal ingkar Semoga akan terus melengkapkan iman mereka melalui perkahwinan mereka.

Kurniakan kepada mereka sifat saling kukuh-mengukuh Seperti berlakunya antara Rasulullah s.a.w dengan Khadijah Kerana sesungguhnya mereka akan melalui perjalanan yang tidak lekang dari diuji.

Kurnia kepada si isteri kesetiaan kepada suaminya. Sebagaimana kesetiaan Zainab binti Muhammad s.a.w. Pengabdian kepada Allah S.W.T. Sebagaimana pengabdiaan Rabiah Al-Adawiyyah. Dan iltizam untuk menjadi isteri serta ibu yang solehah. Sebagaimana yang ada pada Sumayyah binti Khubbath.

Kurniakan jua pada si suami. Kebijaksanaan membimbing isterinya ke ambang syurga. Dan semoga sabar dengan apa pun yang menduganya. Sebagaimana Nabi Allah Ayyub bersabar dengan ujian. terhadap imannya, kesihatannya dan keluarganya.

Selamat Pengantin Baru...May Allah's Love and Mercy be with us...Amin”- From all of us: ikhwah akhawat Karisma Pahang


Segenggam Tabah


15 Januari 2008

Majlis Pemasyhuran Pernikahan





Sahabat seperjuangan yang ana kasihi, semoga dalam rahmat dan tegar thabat di jalan dakwah...

Sukacitanya Muslimin yang berkelapangan dijemput ke

Majlis Pemasyhuran Pernikahan



sebuah pasangan Muslim

al-Ukht Wan Afrah Wan Ahmad Nizar
&
a
l-Akh Mohd Safwan Saparudin

pada
19hb Januari 2008 /10 Muharram 1429 (Sabtu)

bertempat di
PT 531, Jalan Hutan Kulim, belakang Masjid Melor, MELOR,
16400 Kota Bharu KELANTAN


dengan izin Allah Azza Wajalla, Insya Allah


Tentatif Program
Jam10.00 pagi Majlis Akad Nikah/Tayangan Video Montaj Saatnya untuk Menikah
Jam 12.00 tgh - 5.00ptg Jamuan



Doa dan kehadiran antum agar menghadirkan Barakah pada majlis ini. Ameen Ya Rabb.



Maklumat perhubungan:
013 228 2718 (Afrah)
019 231 9633 (Safwan)
(Peta dilampirkan)





Cukuplah bagi kami, antum mendoakan kami:


Bismillahir rahmanir rahim

Alhamdulillah robbil alamin hamdan hamidin hamdan syakirin hamdan sobirin hamdan yuwafi ni' amahu wayukafi mazidah

Allahumma Solli ala Saiyyidina Wanabiyyina Muhammad s.a.w

Ya Allah makmurkanlah rumah-rumah kami, janganlah engkau musnahkan kami dengan sebab keburukan perbuatan kami dan janganlah engkau biarkan nasib kami ditentukan oleh diri kami sendiri walaupun kadar sekelip mata.

Ya Allah Ya tuhan Kami, kami memohon kepada Mu agar diberkati kedua pasangan ini dengan penuh keberkatanMu yang Maha Luas. Satukanlah hati-hati kedua mempelai ini dengan rasa kasih sayang dan cinta yang berterusan, kemurahan dan kelapangan rezeki yang halal, serta zuriat yang soleh dan solehah yang bakal menggembirakan mereka dengan keturunan yang beriman. Ya Allah Ya Tuhan kami, jauhkanlah mereka dari rasa sedih dan dukacita, kesempitan rezeki dan kesusahan. Sesungguhnya Engkaulah Ya Allah yang mempunyai limpahan nikmat yang tidak habis-habis yang engkau limpahkan kepada semua hamba-hambaMu.

Ya Allah kurniakanlah kepada mempelai ini dengan limpahan taufik dan hidayah yang dengannya mereka berdua dapat mengharungi lautan kehidupan berumahtangga di atas petunjuk Mu dan bimbingan Nabi Mu Muhammad s.a.w, teguh dan kuat dalam menjaga syariat Mu, serta sabar dan istiqomah di atas landasan kebenaran dan keteguhan iman.


Ya Allah Sesungguhnya tidak turun bala melainkan dengan sebab dosa, dan tidak disingkap dosa melainkan dengan taubat. Inilah tangan-tangan kami yang penuh dosa menghulur memohon keampunanMu dan ubun-ubun kami tunduk bertaubat maka hindarkanlah dari kami segala bala kerana tiada siapa yang dapat menghilangkannya melainkan Engkau.

Ya Allah Perbaikilah kesudahan perkara kami seluruhnya dan selamatkanlah kami daripada malu di dunia dan azab di akhirat


Ya Allah ampunilah kami, ibu bapa kami, guru-guru kami orang-rang yang berbuat baik kepada kami, oran g yang punya hak atas kami dan sekalian mukminin dan mukminat, muslimin dan muslimat.

Ya Allah persatukanlah hati-hati kami, tunjukilah kami jalan yang selamat, selamatkanlah kami dari kegelapan kepada cahaya dan jauhkanlah kami dari kekejian zahir dan batin dan berkatilah kami pada pendengaran kami, penglihatan kami, hati kami, pasangan hidup kami dan zuriat kami dan terimalah taubat kami kerana sesungguhnya Engkau Maha Penerima taubat lagi Maha Penyayang. Dan jadikanlah kami orang-orang yang bersyukur atas nikmatMu, memuji dan menerimanya dan sempurnakanlah dia buat kami.


Robbana atina fiddunya hasanah, wa fil akhirati hasanah wa qina azab annar.

:: Nahnu Muslimun ::

 

Wafiyah

Wafiyah
I was born...
on 24.12.2008...
at Women's & Children's Hospital,
in North Adelaide, South Australia..

I was 3.1 kg..
I did my best to be born
for 29 hours~
Alhamdulillah ^_^

Sofiyah

Sofiyah
I was born...
on 16.09.2010...
at Women's & Children's Hospital,
in North Adelaide, South Australia..

I was 3.3 kg..
I did my best to be born
for 25 hours~
Alhamdulillah ^_^

Harith

Harith
I was born...
on 09.04.2012...
at Women's & Children's Hospital,
in North Adelaide, South Australia..

I was 3.5 kg..
I did my best to be born
for 19 hours~
Alhamdulillah ^_^

Baba (Safwan & Afrah) Ummi Copyright © 2009 Flower Garden is Designed by Ipietoon for Tadpole's Notez Flower Image by Dapino